در این اندیشه بودم که \"معلم\" یعنی چه ؟ یعنی که ؟   بسیار معانی از ذهنم گذشت بسیار القاب به فکرم رسید اما درخور نبود شایسته نبود بایسته نبود   در این اندیشه ماندم   ناگهان ندای
اخبار مهم:
98

در این اندیشه بودم که "معلم" یعنی چه ؟ یعنی که ؟

 

بسیار معانی از ذهنم گذشت

بسیار القاب به فکرم رسید

اما درخور نبود

شایسته نبود

بایسته نبود

 

در این اندیشه ماندم

 

ناگهان ندایی آمد :

«معلم چهار حرف دارد»

 

میم و عین و لام و میم

 

 

"میم" اول را بخوان :

 

ملجا تنهایی من در شبِ وهم

ماهِ آگاهی من در ظلمت جهل

 

"عین" آن یعنی :

 

عصای دست من در ناتوانی

عاشق همراهی و همگامیِ هر ناتوانی

 

 

"لام" آن یعنی :

 

 لبالب از تمنای حصول

لمس بینش لمس دانش چون رسول

 

 

"میم" آخر را بخوان :

 

مقصود و مقصد

مأمن ایمن چو معبد

مونس تنهایی من در شب بد

 

 

آی میم و عین و لام و میم مبارک

روز خوبت

روز سرخ و آبی و سبزت مبارک 🌺


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

98

98 https://eitaa.com/pjz_rozblog_com 98 98 98 98 98

98 98 98 98

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : مناسبتی ,
بازدید : 33
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : روز معلم ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش