«من معلّم هستم» زندگی ، پشت نگاهم جاریست سرزمین کلمات ، تحت فرمان منست قاصدک های لبانم هر روز سبزه ی نام خدا را به جهان می بخشد   «من معلّم هستم» گرچه بر گونه ی من س
اخبار مهم:
101

«من معلّم هستم»

زندگی ، پشت نگاهم جاریست

سرزمین کلمات ، تحت فرمان منست

قاصدک های لبانم هر روز سبزه ی نام خدا را به جهان می بخشد

 

«من معلّم هستم»

گرچه بر گونه ی من سرخی سیلی صد درد ، درخشش دارد

آخرین دغدغه هایم اینست :

نکند حرف مرا هیچ کس امروز نفهمید اصلاً؟

نکند حرفی ماند؟

نکند مجهولی روی رخساره ی تن سوخته ی تخته سیاه جا مانده ست؟

 

«من معلّم هستم»

هر شب از آينه ها می‌پرسم :

به کدامين شيوه؟

وسعت ِيادِ خدا را

بکشانم به کلاس؟

بچه ها را ببرم تا لب ِدرياچه یِ عشق؟

غرق ِدریایِ تفکّر بکنم؟

با تبسّم يا اخم؟

با یکی بود و نبود، زیر یک طاق کبود؟

یا کلاغی که به خانه نرسید؟

قصّه گویی بکنم؟

تک به تک یا با جمع؟

بدوم یا آرام ؟

 

«من معلّم هستم»

نيمکت ها نفس گرم ِقدم‌هایِ مرا می‌فهمند

بال هایِ قلم و تخته سياه

رمز ِپرواز ِمرا می‌دانند

سيب ها دست ِمرا می‌خوانند....

 

«من معلّم هستم»

درد ِفهميدن و فهماندن و مفهوم شدن

همگی مال من است....

 

        «فریدون مشیری»

روز معلم برشما و دیگر معلمان مبارک


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

101

101 https://eitaa.com/pjz_rozblog_com 101 101 101 101 101

101 101 101 101

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : مناسبتی ,
بازدید : 26
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : روز معلم ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش