💚 *فــرازی از خــطبه غـــدیر۵*🔻هان مردمان! او امام از جانب خداست و خداوند هرگز توبه‏ٔ منكر او را نپذيرد و چنين كسى را نيامرزد. اين است روش قطعى‏ خداوند درباره‏ ناسازگار با امامت على و حتماً او را به ع
اخبار مهم:
655

💚 *فــرازی از خــطبه غـــدیر۵*


🔻هان مردمان! او امام از جانب خداست و خداوند هرگز توبه‏ٔ منكر او را نپذيرد و چنين كسى را نيامرزد. اين است روش قطعى‏ خداوند درباره‏ ناسازگار با امامت على و حتماً او را به عذاب دردناك جاودانه كيفر خواهد كرد. پس، از مخالفت او بهراسيد و گرنه خواهيد افتاد «در آتشى كه آتش‏گيره‏ٔ آن مردمان‏ اند و سنگ» (تحريم / 6) «كه براى حق‏ ستيزان آماده شده است». (آل‏عمران / 131)


🔻هان مردمان! به خدا كه پيامبران پيشين به ظهورم بشارت داده‏ اند و همانا من فرجام آنان و برهان بر آفريدگانِ آسمانيان و زمينيانم. آن‏كس كه راستى و درستى مرا باور نكند، به كفر جاهلى گذشته درآمده و ترديد در سخنان امروزم، همسنگ ترديد در تمامى محتواى رسالت من است و ناباورى در امامت يكى از امامان، به‏ سان ناباورى در تمامى آنان است و جايگاه ناباوران امامت ما، آتش دوزخ خواهد بود.


🔻هان مردمان! خداوند عزّوجلّ از روى منّت و احسان خويش، اين برترى را به من پيش‏كش كرده و خدايى جز او نيست. هشدار كه تمامى ستايش‏هاى من در تمامى روزگاران و هر حال و مقام، ويژه‏ٔ اوست.


🔻هان مردمان! على را برتر دانيد كه او برترينِ مردان و زنان، پس از من است تا آن هنگام كه آفرينش برپاست و روزى‏ شان فرود آيد. دورِ دور باد، از مهر خداوند و خشمِ خشم باد، بر آن‏كه اين گفته‏ ام را نپذيرد و با من سازگار نباشد.


🔻هان! آگاه باشيد جبرئيل از سوى خداوند خبرم داد: هر كه با على ستيزد و بر ولايت او گردن نگذارد، نفرين و خشم من بر او باد. «البتّه بايست هر كس بنگرد كه براى فرداى خويش چه پيش فرستاده. پس تقوا پيشه كنيد» (حشر / 18) و از ناسازى با على بپرهيزيد؛ «مباد كه گام‏هايتان پس از استوارى درلغزد» (نحل / 94) «و همانا خداوند بر كردارتان آگاه است». (حشر / 18)


🔹سیره صالحین

https://chat.whatsapp.com/GBExNNQHHGSDC1hBTw23Vj


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

655

655 https://eitaa.com/pjz_rozblog_com 655 655 655 655 655

655 655 655 655

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : پیام صبحگاهی , مناسبتی , عید ,
بازدید : 27
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش